Paratic Haber: Ekonomi, Finans RSS Interactive

Süper Zengin 10 Oyun Şirketi

Süper zengin oyun şirketleri neler, ne kadar kazanıyorlar öğrenmeye hazır mısınız? İşte ticari, sanatsal ve yenilikçi 10 süper zengin oyun şirketi:
Süper Zengin 10 Oyun Şirketi
YAYINLANMA ZAMANI
SON GÜNCELLEME
Yorum

Analistlere göre 1980’lerde oyun endüstrisi kadar popüler bir şey yoktu. Şimdilerde bu popülerlik daha çok eskiden olduğu gibi yine müzik ve film endüstrisi üzerindedir. Oyunun bu sektörlerden bir farkı var o da onlara göre daha karlı bir sektör olması. Sadece dünyanın en karlı sektörlerden biri de değil. Durgunluğa rağmen tutarlı ve anlamlı bir oranda büyüyor. Yani, oldukça da istikrarlı. Rekabet üzerine inşa edilmiş bir sanayi daima gelişmek mecburiyetindedir.

Video oyunları gerçekten tek bir yaratıcı disiplini içeren sanat biçimidir. Ayrıca oyundaki büyük liderler ve kahramanlar büyük işleri bile değiştirebiliyor. Oyun şirketleri zirvedeki yerlerini koruyabilmek için heyecan verici yollar deniyor. Ayrıca yetenekli çalışanlarını, hayal gücü ve yeniliğe teşvik etmek için alışılmamış yöntemler geliştiriyor. Listemizde ticari, sanatsal ve yenilikçi 10 oyun endüstri şirketi ve onların en iyi oyun örneklerini bulacaksınız.

İşte karşınızda süper zengin 10 oyun şirketi sizlerle:

10 Valve

ValveValve; dünyanın en popüler internet dağıtım platformu Stream’a sahiptir. Half Life ve Counter Strike olmak üzere birçok AAA başlıklı kendi geliştirme ekibi var. Valve inanılmaz bir yöntem belirledi ve iş ile çalışma sezgilerine aykırı bir iş modeli kullandı. Firmada herkes patron! Komuta zinciri yok, hiçbir hiyerarşi, hiçbir kural yok. Yani teoride stajyer, CEO kadar yetkiye sahip.

Sahipleri ve kurucuları, Gabe Newell ve Mike Harrington herkese; kendi saatlerini tercih etme, çalışanları işe alma, kendi hızlarında proje ve işe başlama hakkı verdi. Valve’nin ofislerinde mobilyalar bile sıra dışı. Çalışanların kendilerine en uygun uzak yere gidebilmesi için masalar tekerlekli ve katlanabilir. Bu tuhaf iş modeli özgürlük kötüye kullanılırsa izlenimi düşüncesi veriyor.

Bu sorun ile mücadele için Valve çalışanları her proje için birbirlerine göre verimlilik, teknik beceri ve katkılarının oranını içeren bir sistem geliştirdi. Bu bilgiler daha sonra çalışanın maaşına da yansıyor.

9 Riot Games

Riot GamesRiot Games, ücretsiz indirilen 27 milyon aktif bir kullanıcı tabanı olan League of Legends’in arkasındaki şirkettir. Video oyun endüstrisinin bu gün nasıl büyüdüğü görünüyor, ancak bu şirketin kar etmesi yalnızca mikro işlemlere dayanır. Ama onları benzersiz kılan bu değil. İşin ilginç yanı yüksek profilli oyuncular maaşa bağlanır. Onlara günlük 14 saat oyunda kalma şartı konulur.

Riot Games League of Legends’ta online durumda birçok yarışma düzenler. Binlerce hayran çekmenin iyi yöntemi de budur. Biletler 15 dolar olmasına rağmen; bir milyon dolarlık ödülü çıkaramaz. Yani bu yarışmalar genellikle zararına çalışır. Örneğin, küçük bir ücret karşılığında karakter satın alınabilir. Bu strateji uzun vadeli başarı için uygulanıyor. Şirket zamanla, tutarlı, geleneksel sabit oranlı bir yaklaşım ile çok daha fazla kar elde edebilir.

8 Bluepoint Games

Bluepoint GamesBluepoint değişen ambalajlarıyla yeni klasikleri yeniden canlandırma için çalışmıştır. Yaklaşan kaygılar ile büyüyen “dijital karanlık çağı” Bluepoint, video oyun endüstrisinin gerçek kurtarıcısı olabilir. Yıllardır klasikler büyük bir pazar olmuştur. Ancak, diğer oyun şirketleri bunu göremeyecek kadar kör olmuşlardı.

7 King

KingStockholm merkezli King’in Candy Crush Saga oyununu geliştirmesinin ana nedenlerinden biri, sürekli bir iş içinde ilerleme ile kullanıcıları sitede tutmak istemesinden kaynaklıdır. Oyuncuların geribildirim döngüsü, kalkınma sürecinin büyük bir parçasıdır.

Çoğu video oyun şirketi, mekanikleri tasarlayacak, oyunu toplu oluşturacak ve ayarlamak için oyunu test aşamasında kullanacaktır. King, tam tersine kendi web sitesinde oyunlar için kullanımını analiz etti ve ardından Facebook’un “gerçek” lansmanından işine devam etti.

King sadece Candy Crush Saga ile tanınmıyor. Onların diğer başarıları, Evcil Hayvan Pet, Rescue Saga ve Farm Heroes Saga’dır. Her iki oyunda da Candy Crush Saga’da olduğu gibi ilerleme iş modeli kullanılıyor. Şirketin tahmini günlük 915.000 dolar kar marjı var ve iş modeli kazancının büyük bir bölümüne katkıda bulunuyor.

6 Twitch

TwitchKimse“let’s plays” oyunun büyük bir milyon dolarlık endüstri haline geleceğini kuşkusuz tahmin edemezdi. Pewdiepie, Mayıs 2015 itibarıyla 35 milyon fazla kanal abonesi ile dünyanın en popüler YouTube kişiliğidir.

Twitch, Justin.tv’in bir yan ürünüdür. Gidiş yolu ve yarışmalar gibi öncelikle video oyunu ile ilgili içerikler üzerinde duruluyor. Twitch’in kültürü de dünya çapında video oyun tasarım sürecini etkileyen kullanıcılar için oynanabilirliktir. Bu geliştiriciler için özellikle önemlidir ve sık sık başarının anahtarıdır. 50 milyonun üzerinde aylık izleyiciler ile her gün ortalama bir buçuk saat Twitch kendine çekiyor.

5 Itch

ItchSteam, bağımsız geliştiriciler bir mücadele şansı yarattı. Onun Greenlight özelliği neredeyse birçok geliştirici için maruziyeti belli bir düzeyde garanti ederken, % 30 dağıtım ücreti önemli bir özelliktir. Şirketin, Super Star Path ve Spirit Parade gibi kaliteli başlıkları var.

Itch’in en eşsiz özelliği ise geliştiriciler oyunlarını ücretsiz olarak yükleyebilme şansına sahip ve onları seçtiğiniz fiyata satabiliyorsunuz. Itch aynı zamanda geliştiricilerin aynı platform üzerinden diğer finansman yöntemleri takip etmesi için kitle fonlamasına izin veren promosyon kodlarını oluşturabilir.

Temelde Itch gibi hizmetler, bağımsız geliştiricileri olmadan hayatta kalamaz. Bu şirketler, tek bir kişi faaliyetinden kaynaklanan büyük kurumsal varlıklardır. Bu nedenle herkeste saygı ve çalışkanlık aynı seviyede.

4 Zynga

ZyngaZynga; Farmville, Mafia Wars ve CityVille gibi dünyanın en popüler sosyal ağ oyunları arkasındaki isimdir. Zynga, ücretsiz tabanlı iş modeli kullanarak servet edindi. Bir Facebook hesabı olan herkes, oyunlarını tamamen ücretsiz açabiliyor. Ancak şirketin ekstra özel oyunlarına kurgusal bir para harcamak gerekir. Oyuncular sadece kendi kredi kartı ayrıntılarını yazarak isteğe göre “ilaveler” satın alabilir.

Mikro işlem modeli uygulayan Zynga, diğer şirketlerin aksine oyun dışına çıkıp farklı sektörlere de girmeyi hedefliyor. Amerika Birleşik Devletleri genelinde 12.000 üzerinde mağaza şimdi oyun malları satın almak için kullanılabilecek ön ödemeli hediye çekleri stokluyor. Onlar geçen yıl oyun reklamcılığına 153 milyon harcadı.

3 Gambitious

GambitiousGambitious, Kickstarter ile başlayan yeni bir olaya imza attı. Bu; oyuncuların oyunlara para yatırması olayını bir adım öteye taşıyacak olan uygulamadır. Gambitious’ta oyuncular diğer oyunlardaki gibi oyun piyasaya çıkınca ona ücretsiz sahip olacak. Ancak Gambitious daha farklı bir uygulama getiriyor, artık oyuncular yatırdıkları miktar oranında kar payı alacaklar! Bu miktarı yapımcılar belirleyecek, ama yetenekli bir oyuna destek olup, artı para kazanma fikri gerçekten inanılmaz.

Kickstarter gibi oyunlarda ya hep ya hiç modeli vardır. Bu nedenle yaratıcılardan ödeme almak için tüm fonları arttırmalısınız. Gambitious aynı zamanda kamu destekçileri ile birlikte yatırım yapar. Onlar, mümkün olduğunca düzgün çalışan pazarlama ve dağıtım, proje yönetimi gibi her şeyi sağlanmasına yardımcı endüstri uzmanlarından oluşan kendi ekibi ile birlikte çalışıyor.

2 Failbetter Games

Failbetter GamesFailbetter Games, etkileşimli oynanabilir romanlar olarak bilinir. Random House hatta yeni yazarlar vitrini ve en önemlisi Bob Sherman Black Crown Project ile iş çeşidi için bir platform yaratmıştır. Dragon Age: Inquisition BioWare tarafından görevlendirilmiş bir profesyonel tarafından yapılandırılmıştır.

Failbetter dünyada eleştirmenlerin övgüsünü kazanmıştır. CEO Alexis Kennedy’ye göre, Failbetter sırayla önceliklerinin güvenlik, eğlence ve kar olarak tanımlandığını söyler. Kaba bir başlangıç ve çalışma gibi bazı deneysel yöntemler, şirket karları üzerinde yavaş büyümeye neden olur.

1 Humble Bundle Inc.

Humble Bundle Inc.“Ne kadar talep o kadar kazanç” iş modeli nadiren başarılı olur, ancak düzgün yapılandırılmış ise olağanüstü verim alınabilir. Bu yöntem 2000’li yılların başından itibaren çeşitli medya endüstrilerinde test edilmiş olsa da Humble Bundle, video oyunları ile bu yöntemi sektöründe ilk başaranlardan biridir.

Humble Bundle kullanıcılarına, oyun geliştiriciliği ya da Humble Bundle bakım ekibi gibi olanaklara izin veren bir tam kontrol sağlar. Bonuslarla birlikte biraz daha oyuncuların kazancı da artar. Humble Bundle’in niyeti bilinmeyen bağımsız oyunları teşvik etmekti. Bu uygulamayla hizmet büyüdü ve AAA başlıklarına dahil olamaya başladı.

Video oyunları oynamayı hemen hemen hepimiz severiz. Özellikle en çok kullandığımız sosyal ağ olan Facebook’un da oyun içerikli olmasıyla, zamanımız tamamen oyunlarla geçiyor diyebiliriz. Sizin sıklıkla takip ettiğiniz bir oyun var mı?

Size daha iyi hizmet verebilmek için Yasal Mevzuat çerçevesinde, veri politikalarımızda belirtilen amaçlarla sınırlı olmak üzere çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgi ve izin iptali ile ilgili olarak Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz.

Ayrıntılar
Sponsorlu | 2024/1Ç Kar/Zarar 34.76%/65.24%
Piyasalar yükselişte veya düşüşte olabilir.
Fiyat beklentini iki yönlü değerlendir.