Paylaşım

2000’lerin En İyi 20 Yerli Film Müziği


 

Sinemaya değer katan, filmleri güzelleştiren yegane hususlardan biri de dinleyeni büyüleyen müziklerdir. Biz de bu vesileyle, 2000 sonrası ortaya çıkmış yerli filmlerin en iyi soundtracklerini listeledik.

Şöyle arkamıza yaslanıp sinemayı bize sevdiren nedenleri sayacak olsak, birçok argüman öne sürebiliriz. Ancak filmlerle özdeşleşen şarkılar, muhakkak ki herkesin listesinin üst sıralarında yer alacaktır. Çünkü müzikler, bir filmi unutulmaz kılan, duyguyu karşı tarafa aks ettiren en önemli detayların başında yer almaktadır.

Tarihte bir yolculuğa çıktığımız vakit, filmler kadar popüler olan müziklere her daim rastlamaktayız. En iyi filmler arasındaki The Godfather‘ın gerilimi had safhaya çıkaran o efsanevi müziği, yahut Hababam Sınıfı‘nın yerine göre neşeli yerine göre hüzünlü o melodisi, akla gelen ilk örnekler olmaktadır. Tabii yıllar ilerledikçe, filmlere özgü müzikler de daha fazla ön plana çıkmaya başladı. Özellikle yapımcıların ülkenin önde gelen müzisyenleriyle anlaşması, ortaya harikulade eserlerin çıkmasına olanak sağlamıştır.

Dünyada birçok örneğine rastlayabileceğimiz bu durum, özellikle 2000’lerin başından itibaren ülkemizde de fazlasıyla değerli eserleri beraberinde getirmiştir. Bunlar yeri geldiğinde dinleyenin bam teline dokunabildiği gibi, yeri geldiğinde de pür bir neşeye sürüklemektedir. Pekala, neler onlar? Dilerseniz 2000’lerin başından itibaren kulaklarımızın pasını silen ve birçokları tarafından hayranlıkla dinlenen en iyi film müziklerine birlikte göz bakalım. Milenyum sonrası yapılmış en iyi yerli soundtrackler huzurlarınızda…

20 Kötü Kedi Şerafettin (Athena – Geblo)

Karikatürist Bülent Üstün‘ün kaleminden çıkan Kötü Kedi Şerafettin, yalnızca geçtiğimiz yılın değil son zamanların en eğlenceli yerli yapımlarından bir tanesi. Sahibi Tonguç ile birlikte Cinangir’de yaşayan nevi şahsına münhasır bir kedinin maceralarını odak noktasına alan film, yetişkinler için animasyon mottosuyla öne çıkmaktadır. Argonun her daim gün yüzünde olduğu ve izleyenlerine doyumsuz bir eğlence vadeden filmin en büyük artısı ise dur durak bilmeyen temposu.

Tabii bu noktada filmin müziklerine de hak ettiği değeri vermek gerekir. Özellikle ülkemizin önde gelen gruplarından Athena’nın, Kötü Kedi Şerafettin için özel olarak hazırladığı Geblo şarkısı, filmin tüm dinamik yapısını anbean yaşatmaktadır. Son zamanların en özel film müziklerinden biri olan Geblo, eğlenceyi had safhada yaşamak isteyenlerin muhakkak dinlenmesi gereken ve filme fazlasıyla artı değer katan bir şarkı olarak fark yaratmaktadır.

19 Bi Küçük Eylül Meselesi (Nil Karaibrahimgil – Kanatlarım Var Ruhumda)

Televizyonda fırtınalar estiren Ezel‘in senaristi olarak hayatımıza giren Kerem Deren’in ilk uzun metraj çalışması Bi Küçük Eylül Meselesi, samimi ve romantik bir hikayeyi merkezine almaktadır. Farah Zeynep Abdullah ve Engin Akyürek’in başrolleri paylaştığı film, Bozcaada gibi doğal güzelliğe sahip bir sahil kasabasında geçmektedir. Tek ve Eylül isimli iki gencin, beklenmedik anda gelişen ve sürprizlere gebe olan ilişkisi, vurucu anlatısıyla izleyenleri ekran başına kilitlemeyi başarmaktadır.

Filmi özel yapan hususların başında ise, Nil Karaibrahimgil’in film için bestelediği Kanatlarım Var Ruhumda şarkısı gelmektedir. Film ile özdeşleşen, her dinlendiğinde Tek ve Eylül’ün aşkını gözler önüne getiren çalışma, bir dönem radyo ve televizyonlarda da en çok çalınan şarkılardan biri olarak hatırlanmaktadır.

18 İncir Reçeli (Halil Sezai – İsyan)

Metin ve Duygu’nun romantik ama bir o kadar da trajik öyküsünü merkezine alan İncir Reçeli, şüphesiz ki son yıllarda adından sıklıkla söz ettiren bir aşk filmi. Özellikle ele aldığı AIDS konusuyla fark yaratan film, yönetmen Aytaç Ağırlar’ın dokunaklı anlatısıyla da değer kazanmaktadır. Ne var ki filmi ülkenin en popüler hikayelerinden biri yapan husus ise, Halil Sezai’nin dertli sesinden dökülen “İsyan” şarkısı.

Hatta bu şarkı için, filmin önüne geçti dersek hata dahi etmiş olmayız. Halil Sezai’nin ilk olarak rakı kadehini yere bırakıp, ardından da sigarasını gitarın teline sıkıştırarak söylediği şarkı, aradan geçen yıllara rağmen popülaritesinden zerre kaybetmemiştir. Adıyla müsemma bir şekilde isyanın en güzel söylemi olan bu parça, filmin trajik anlatısına da pozitif bir katkı sağlamaktadır.

17 Eyvah Eyvah (Ata Demirer – Fasulye)

Ülkemizde son yıllarda yetişen en değerli mizahçılardan biri olan Ata Demirer’in senaryosunu yazıp, başrolde arz-ı endam ettiği Eyvah Eyvah, tam anlamıyla bir Ege komedisi olarak huzurlarımıza gelmektedir. Geyikli’de dedesi ve ninesi ile yaşayan Hüseyin’in kayıp babasını bulmak için yollara düşüşünü merkezine alan film, eğlenceli birçok anı da beraberinde getirmektedir.

Filme dair akılda kalan en büyük detaylardan biri de şüphesiz ki Fasulye şarkısı. Dinleyenin içini kıpır kıpır eden şarkı aynı zamanda Ege’nin tüm sıcaklığını da anbean yaşatmaktadır. Özellikle şarkıyı seslendiren Ata Demirer‘in samimi ses tonuyla daha da fazla değer kazanan Fasulye, hiç şüphe yok ki Eyvah Eyvah’ın da en büyük artılarından biri olarak öne çıkmaktadır.

16 Bu İşte Bir Yalnızlık Var (Harun Tekin – Bu İşte 1 Yalnızlık Var)

Tuna Kiremitçi‘nin aynı adlı romanından beyazperdeye uyarlanan Bu İşte Bir Yalnızlık Var, beklenmedik anda yakınlaşan iki yetişkinin hikayesini merkezine almaktadır. Engin Altan Düzyatan ve Özgü Namal’ın başrolleri paylaştığı film, bir yandan odak noktasına aldığı aşk hikayesi ile izleyenlerini içine çekerken diğer yandan da orta yaş problemleriyle anlatısını güçlendirmektedir.

Tabii filmin en büyük artılarından birine dönecek olursak, Harun Tekin’in sesinden dile gelen Bu İşte 1 Yalnızlık Var şarkısı karşımıza çıkmaktadır. Mor ve Ötesi’nin solisti olarak hayatımıza giren ve birçoklarının sevgilisi olmayı başaran Harun Tekin’in dokunaklı sesi, şüphesiz ki hikayenin merkezine aldığı aşkı daha güçlü bir haleti ruhiye içine yerleştirmektedir.

15 Organize İşler (Nil Karaibrahimgil – Organize İşler Bunlar)

Türk sinemasının medarı iftiharı konumundaki sanatçılarından olan Yılmaz Erdoğan’ın benzersiz kaleminin eseri olan Organize İşler, sürükleyici ve bir o kadar da eğlenceli bir film olarak karşımıza çıkmaktadır. İstanbul’un göbeğinde geçen hikaye, hırsızlık yaparak hayatını idame eden bir çeteyi ve bu çeteye yeni dahil olan “Süpermen” lakaplı başarısız komedyen Samet’in maceralarını merkezine almaktadır.

Özellikle Yılmaz Erdoğan mizah dolu anlatımıyla değerlenen film, hiç şüphe yok ki yerli sinemanın tanıklık ettiği en özel işlerden biri. Baştan sona bir şaheser olarak adlandırabileceğimiz Organize İşler’in dikkate değer detaylarından biri de; Nil Karaibrahimgil‘in sesinden dinlediğimiz “Organize İşler Bunlar” şarkısı. Filmi tamamıyla özetleyen, anlatının neşesine neşe katan şarkı, aradan geçen onca yıla rağmen hala popülaritesini sürdürmeyi başarmaktadır.

14 Maskeli Beşler (Cem Karaca – Bindik Bir Alamete Gidiyoz Kıyamete)

Yetiştirme yurdunda büyüyen ve tüm hayatları boyunca ayrılmayan beş kafadarın hikayesini odağına alan Maskeli Beşler, eğlenceli bir kovalamacayı huzurlarımıza getirmektedir. Bahattin, Tezcan, Murat, Kamil ve Zeki… Hapishaneden yeni çıkmış ve dolambaçlı işleri bırakmaya karar vermiştir. Ancak onlara mahkumiyet günlerinde babalık yapan gardiyan Salih’in yardıma ihtiyacı olması, onların tekrardan sahalara dönmesine vesile olacaktır.

Bu dakikadan itibaren gerekli parayı elde edebilmek için oradan oraya koşturan maskeli beş arkadaşın macerası ise, kahkahayı da beraberinde getirecektir. Tabii bu süre zarfı içerisinde anlatının en büyük destekçisinin Cem Karaca‘nın sesinden dile gelen Bindik Bir Alamete Gidiyoz Kıyamete şarkısı olduğu aşikâr. Özellikle anlatının temposuna tempo katan ve eğlenceyi maksimize eden şarkı, şüphesiz ki filmin en büyük artılarının başında yer almaktadır.

13 Aşk Tesadüfleri Sever (Mehmet Günsur – Eylül Akşamı)

İnsanın içine işleyen, sımsıcak bir aşk hikayesi olan Aşk Tesadüfleri Sever hiç kuşkusuz son yılların en ses getiren filmlerinden biri. Başrolünde yer alan Mehmet Günsur ve Belçim Bilgin’in üst düzey uyumuyla adından söz ettiren film, adıyla müsemma bir şekilde aşkın ne denli tesadüfler zinciri olduğuna da parantez açarak seyir zevkini iki katına çıkarmayı başarıyor.  Özgür ve Deniz’in uzun yıllara dayanan ve en bilinçli çağlarında nihayete ulaşacak olan hikayeleri, izleyenlerinin bam teline dokunan bir yapıya sahip. Tabii bu noktada yönetmen Ömer Faruk Sorak ve özenle seçtiği müziklerine de hak ettiği övgüyü vermek gerekir.

Yıllar yılı duayen sanatçı Bülent Ortaçgil’in sesinden dinlediğimiz Eylül Akşamı, bu sefer Mehmet Günsur tarafından seslendirilmiştir. Ne var ki yakışıklı oyuncunun usta müzisyeni aratmayan olgunluğu, şarkıyı filmin en önemli yapı taşlarından biri haline getirmiştir. “Belki benim kağıt param bir şekilde döne dolaşa senin cebine girmiştir” gibi efsanevi sözlere sahip şarkı, böylelikle Aşk Tesadüfleri Sever filmine de anlam katan detay olarak öne çıkmaktadır.

12 İnşaat (Çağrı Göktepe – Ortaya Karışık)

1998 yılında çektiği Her Şey Çok Güzel Olacak filmi ile adından söz ettiren Ömer Vargı‘nın ikinci uzun metrajı olan İnşaat, kara mizah türündeki anlatısıyla izleyenlerini selamlamaktadır. Sudi ve Ali alın teriyle paralarını kazanan iki inşaat işçisidir. Günün birinde kucaklarına bırakılan bir cesedi gömmek durumunda kalmaları ise, onları içinden çıkılmaz hadiselerin tam ortasına bırakacaktır.

Bu dakikadan itibaren birçok ceset ile uğraşmak durumunda kalan bu iki saf gencin hikayesi ise, trajikomik anları da beraberinde getirecektir. Şevket Çoruh ve Emre Kınay’ın başrolleri paylaştığı İnşaat, türünün en nadide örneklerinden biri olarak hatırlanmaktadır. Filmin Ortaya Karışık isimli müziği ise, İnşaat’ın kara mizah anlatısına fazlasıyla katkı sağlamaktadır. Çağrı Göktepe’nin seslendirdiği müzik, filmin en dikkat çeken ayrıntılarından biri olarak da hafızalardaki güncelliğini korumaktadır.

11 Veda (Zülfü Livaneli – Veda)

Ülkemizin yetiştirdiği en büyük değerlerden biri olan Zülfü Lİvaneli’nin yönetmenliğini yaptığı Veda, Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını üç farklı zaman diliminde ele alan bir film. Selanik’te startını veren, Kurtuluş Savaşı’nı ve Cumhuriyet’in ilk yıllarını izleyicisine aktaran film, Atatürk’ün yaveri Salih Bozok’un anılarından yola çıkarak senaryolaştırılmıştır. Cumhuriyet’in kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanı olan Mustafa Kemal Atatürk‘ün hayatını anlatan, halihazırdaki en iyi film olma özelliği taşıyan Veda, Zülfü Livaneli’nin değerli yorumuyla vuruculuğunu arttıran bir film.

Nitekim bu noktadaki aslan payını da, yine Lİvaneli‘nin yaptığı müziklere vermek mümkün. Keza usta sanatçının ortaya koyduğu müzikler, izleyenleri duygu deryasının ortasına bırakan ve herkesin bam teline dokunan melodileri de beraberinde getirmektedir. Eğer ki şimdilerde Veda’dan bu denli vurucu ve dokunaklı bir film olarak bahsedebiliyorsak, ortaya konan enfes müziklerin payı yadırganmayacak derecede büyük.

10 Barda (Üçnoktabir – Dediler Ki)

Kariyerinin ilk döneminde çektiği Gemide, Dar Alanda Kısa Paslaşmalar gibi filmlerle sağlam bir hayran kitlesi yakalayan Serdar Akar‘ın ses getiren bir diğer filmi olan Barda, sert ve rahatsız edici anlatısıyla dikkat çekiyor. Bir barda eğlenen 20’li yaşlardaki gençlerin, birtakım suça meyilli kişilerce alıkonulmasını merkezine alan film, başından sonuna dek takındığı vahşi ve realist üslupla da muadillerinden ayrılmayı başarıyor.

Nejat İşler, Melis Birkan, Hakan Boyav, Erdal Beşikçioğlu ve Serdar Orçin gibi isimlerin başrolleri paylaştığı Barda, uzun süre hafızalardan çıkmayacak trajedisiyle izleyenlerine bambaşka bir tecrübe yaşatıyor. Tabii film tüm bunları icra ederken, bir yandan da anlatısını güçlendirecek müziklerden yararlanmayı ihmal etmiyor. Özellikle Melis Danişmend‘in vokalliğini yaptığı Üçnoktabir’in Dediler Ki şarkısının, filmin en önemli ayrıntılarından birini temsil ettiğini söylemek mümkün. Esasen bu harikulade uyum, hem müziği hem de filmi unutulmazlar arasına yerleştirmektedir.

9 Prensesin Uykusu (Redd – Prensesin Uykusu)

Türk sinemasının son yıllardaki popüler yönetmenlerinden Çağan Irmak’ın en kıyıda köşede kalmış filmlerinden birisi olan Prensesin Uykusu, bir kez daha dokunaklı ve samimi bir anlatıyı huzurlarımıza getirmektedir. Sıradan insanların, masalsı hikayesini merkezine alan film özellikle başrolünde yer alan Çağlar Çorumlu, Sevinç Erbulak, Genco Erkal ve Alican Yücesoy’un performansıyla değer kazanmaktadır.

Filmin bir diğer artısı ise, müziklerin altına imzasını atan Redd. Özellikle film ile aynı adı taşıyan Prensesin Uykusu şarkısı, dinleyenin bam teline dokunan, başka diyarlara doğru yolculuğa çıkaran çok özel bir şarkı olarak hatırlanmaktadır.

8 O… Çocukları (Kıraç – Yaşayamam Artık)

Kamerasını 12 Eylül sonrasına çeviren O… Çocukları, hayat kadınlarının çocuklarına bakıcılık yapan emanetçi bir annenin evini merkezine almaktadır. Bu evi başrol hüviyetine konumlandıran film, o dönemi yaşayan herkesin acılarına da parantez açmaktadır. İlginç ismiyle dikkat çeken ve anlatısıyla da izleyenlerini duygu dolu anlar yaşatan filmin başrollerinde ise, Demet Akbağ, Özgü Namal, Sarp Apak ve Altan Erkekli gibi usta isimler yer almaktadır.

Senaryosunu Sırrı Süreyya Önder’in kaleme aldığı filmin en büyük artılarından biri de Kıraç imzalı müzikleri. Özellikle Yaşayamam Artık şarkısıyla filmin vurucu anlatısına pozitif katkı sağlayan usta müzisyen, böylelikle unutulmaz bir film müziğinin altına da imzasını atmıştır.

7 Unutursam Fısılda (Farah Zeynep Abdullah – Gel Ya Da Git)

Yönetmenliğini Çağan Irmak’ın yaptığı Unutursam Fısılda, paralel ilerleyen iki farklı zaman diliminde yaşananları merkezine almaktadır. Başından sonuna dek bir müzik filmi olarak lanse edebileceğimiz Unutursam Fısılda, bir taraftan 70’lerin retro atmosferi ile büyülerken, diğer taraftan da günümüze yolculuk edip, hayatın son virajına girmiş iki kardeşin hesaplaşmasını izleyenlerine aktarmaktadır.

Film özellikle Farah Zeynep Abdullah‘ın hayat verdiği Ayperi karakterinin söylediği şarkılarla hafızalarda yer etmektedir. Söz ve müziği Kenan Doğulu imzalı şarkılar, Farah Zeynep Abdullah’ın billur sesiyle bütünleşirken, unutulmazlar arasına da adını yazdırmayı başarmaktadır. Hele hele Gel Ya Da Git isimli duygu yüklü şarkı, filmin popülaritesini iki katına çıkaran ve dinleyen herkesin bam teline temas eden bir parça olarak şimdilerde dahi güncelliğini korumaktadır.

6 Kaybedenler Kulübü (Gülce Duru, Can Gox – My Woman)

90’lı yılların fenomen radyo programı olan Kaybedenler Kulübü’nün iki uçarı sunucusu, Kaan Çaydamlı ve Mete Avunduk‘un hikayesini odak noktasına alan film, eğlenceli yapısıyla dikkat çekmektedir. Hayatlarında pek fazla maddi kaygısı olmayan, daha çok bohem yaşamlar süren Kaan ve Mete, kendi muhabbetlerinden zevk alan ve bunu da radyoya taşıyan iki entelektüeldir. Özellikle fazlasıyla cesurca yaptıkları muhabbet, Kaybedenler Kulübü‘nü bir anda ülkenin en popüler programlarından biri haline getirir. Artık hayatlarının değişmesi kaçınılmaz bir süreç halini almıştır.

Tolga Örnek’in yönetmenliğini yaptığı, Yiğit Özşener ve Nejat İşler’in başrolleri paylaştığı film, stil sahibi duruşuyla fark yaratırken, müzikleri ile de büyülemektedir. Harikulade bir soundtrack listesine sahip olan Kaybedenler Kulübü’nün en özel çalışması ise, Gülce Duru ve Can Gox imzalı My Woman olduğu aşikâr. Fazlasıyla sakin, ama bir o kadar da derinlere temas eden şarkı, hiç şüphe yok ki 2000 sonrası gördüğümüz en özgün soundtracklerden biri.

5 Issız Adam (Ayla Dikmen – Anlamazdın)

Çağan Irmak‘ın oldukça ses getiren filmi Issız Adam, merkezine aldığı imkansız ama bir o kadar da romantik aşk hikayesiyle dikkat çekmektedir. Cinsel hayatında sorunlar yaşayan ve bu nedenle de hayata daha kötümser yaklaşan Alper, günün birinde hayat dolu Ada ile karşılaşır. Esasen bu karşılaşma, iki gencin de geleceğini etkileyecek, onlara büyük bir aşk acısı armağan edecektir. Bu dakikadan itibaren izleyenlerini büyüleyen ve aşkın tüm duygu değişimini izleyenlerine armağan eden Issız Adam, bir yandan da müzikleri ile de resital sunmayı başarmaktadır.

Özellikle bir dönemin en popüler seslerinden Ayla Dikmen’in Anlamazdın şarkısı, filmin romantik duruşunu iki katına çıkarmaktadır. Uzun süre en çok dinlenenler listesinde kalan şarkı, ilk çıktığı yıllardan dahi daha fazla popüler olmayı başarmıştır. Şimdilerde bile en çok tıklanan ayrılık şarkılarından olan Anlamazdın, Issız Adam vesilesiyle hak ettiği övgüye yıllar sonra erişmiştir.

4 Büyük Adam Küçük Aşk (Mazlum Çimen – Aşk)

İnsan tanımanın önemine eğilen, aradaki bağ sevgi olduktan sonra ne dinin, ne ırkın, ne de dilin önemi kalır söylemini cesur bir şekilde izleyicisine aktaran Büyük Adam Küçük Aşk, milenyum sonrası yapılmış en iyi dramalardan biri olarak öne çıkmaktadır. Tek kelime dahi Türkçe bilmeyen küçük Hejar’ın yolu, cumhuriyet geleneklerine sıkı sıkıya bağlı Emekli Yargıç Rıfat ile kesişir. Bu küçük Kürt kızına evinin kapılarını açmak zorunda kalan Rıfat, en başta bu durumdan memnun olmasa da zamanla Hejar’ı sevecek ve ona sıkı sıkıya bağlanacaktır.

Her bir dakikasıyla gözyaşı vadeden ve bunu ajite etmeden yapmayı başarabilen Büyük Adam Küçük Aşk‘ın en büyük destekçisi ise Mazlum Çimen imzalı müzikler. Dinleyenin göğsüne hançer saplayan müzikler, Hejar’ın bilinmezliğe doğru giden bu macerasını daha dokunaklı bir hale getirirken, Rıfat’a ise anbean saygı duymamıza olanak sağlamaktadır. Özellikle sonlara doğru çalan Aşk şarkısı, öldürücü darbeyi indiriyor ve uzun süre hafızalardan silinmeyecek bir finali izleyenlerine armağan ediyor.

3 Pardon (Ceza Feat Fuat&Funks C – Pardon)

Usta mizahçı Ferhan Şensoy‘un kaleminden çıkan Pardon, yerli sinema tarihine adını altın harflerle yazdırmış bir taşlama örneği. Üç arkadaşın, suçsuz yere hapis yatmasını konu alan film, bir yandan da izleyenlerine doyumsuz kahkahalar vadetmektedir. Hiç şüphe yok ki filmin en büyük artısı dinamizmi. Dur durak bilmeyen anlatısı, Pardon’un eğlencesini maksimum seviyeye çıkarmaktadır. Ee bu kadar hızlı ilerleyen bir anlatıya da işinin ehli müzisyenlerin şarkısından başkası düşünülemezdi.

Ceza’nın Fuat ve Funks C ile birlikte ortaya koydukları Pardon, filmi tamamıyla özetleyen, anlatının temposuna renk katan ve tınısıyla uzun süre hafızalardan çıkmayacak bir performansı barındırıyor. Filmin bitişinde duymaya başladığımız şarkı, ekran başından kalkmamızı engelliyor ve şarkının büyüsüne kendimizi bırakmamıza olanak sağlıyor. Bu da Ceza ve arkadaşlarının performansını unutulmaz arasına yerleştiriyor.

2 G.O.R.A. (Özkan Uğur – Olduramadım)

Cem Yılmaz’ın Türk sinemasına armağan ettiği en özel komedi filmlerinden olan G.O.R.A. neresinden bakarsak bakalım efsane bir iş. Gerek Star Wars, Star Trek gibi filmlerden aldığı ilhamı kullanış biçimiyle, gerekse Cem Yılmaz’ın mizah yeteneğiyle, izleyenlerine doyumsuz dakikalar armağan eden film, kahkahayı da beraberinde getirmektedir. Arif Işık’ın uzaylılar tarafından kaçırılmasını ve sonrasında G.O.R.A. gezegeninde hayatına girenlerle olan macerasını konu alan film için, bir bilim-kurgu parodisi yakıştırmasını da yapabiliriz..

Filmin en sevilesi yanlarından biri ise, Garavel Usta’ya da hayat veren Özkan Uğur’un söylediği Olduramadım şarkısı. Filmin dinamizmini anbean yaşattıran ve başarılı müzisyenin nevi şahsına münhasır tarzından da kesitler sunan şarkı, hiç kuşku yok ki tarihin en eğlenceli film müziklerinden biri olmayı hak edecek kadar değerli.

1 Neredesin Firuze (Haluk Bilginer, Özcan Deniz, Ragıp Savaş, Cem Özer, Ruhi Sarı – Ya Evde Yoksan)

“Olur mu öyle şey çocuklar, ben hep evdeyim”

Bir şarkı düşünün, filmin atar damarını oluştursun. O şarkıyı oradan çıkarınca, film tamamıyla ruhunu yitirip, eksik kalsın. İşte, Ya Evde Yoksan tam olarak böyle bir şarkı.Neredesin Firuze’nin absürt ruhunu yansıtan, güldüren ama bir o kadar da dinlenmeye doyulmayan bir parça. Malumunuz, Neredesin Firuze, müzik piyasasını rengarenk bir şekilde eleştiren, bir yandan da her bir anıyla kulakların pasını silen bir film.

Keza filmde yer alan her bir parçanın da ne denli değerli ve özel besteler olduğu su götürmez bir gerçek. Ancak Umut Müzik Ailesi‘nin tüm ekip olarak seslendirdikleri Ya Evde Yoksan, gerek filmdeki kesitiyle gerekse sonradan yarattığı sükseyle, efsaneler arasına adını çoktan yazdırmıştır.




Yorumları Görmek İçin Tıklayın

Diğer yorumlar ( 0 )

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir