Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump, Pensilvanya’da yaptığı açıklamada Uluslararası Atom Enerji Ajansı (UAEA) denetçilerinin zenginleştirilmiş uranyuma yönelik süreçleri denetlemek üzere İran’a gideceğini, fakat bunun şu anda aciliyet taşımadığını belirtti.
UAEA denetçilerinin İran’a gönderilmesine ilişkin netlik bulunup bulunmadığı yönündeki soruya “Yazılanlar doğru değil, yüzde 100 denetim olacak” şeklinde karşılık verdi. ABD Başkanı, UAEA yetkililerinin uygun zamanda İran’a gideceğini, bunun uygun zamanda gerçekleşeceğini dile getirdi.
İran ve ABD arasında yapılan mutabakatı olumlu değerlendiren Trump, anlaşmanın İran’ın nükleer silaha sahip olmasını engelleyeceğini, Tahran yönetimi ile bu konuda mutabık kalındığını belirtti. İran ekonomisinin zor bir dönemden geçtiğine dikkat çeken ABD Başkanı, ülkenin ekonomik olarak rahatlamasına katkı sağlayabileceğini sözlerine ekledi.