ABD’nin önde gelen yatırım bankalarından JPMorgan, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve internetin birleşimiyle yaratılan sürükleyici bir dijital dünya olan metaverse’in Çin için derin etkileri olacağını tahmin etti. Bunun oyun, reklam ve e-ticareti etkileyeceğini açıkladı.
Rapora göre dijital dünya, çeşitli internet iş modellerinde gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunacak ve bu kullanıcı başına ortalama gelirin artmasını sağlayabilir. Bankanın yükseliş senaryosu, metaverse’in Çin’in çevrimiçi oyun pazarını üç kat artışla 44 milyar dolardan 131 milyar dolara çıkarabileceğini gösteriyor.
Banka, metaverse’in vadede her şeyi dijitalleştirebileceğini söyledi. Çin’deki metaverse için fiziksel mallar ve hizmetler arasında çevrimdışı tüketimi dönüştürmek için 4 trilyon dolarlık bir adreslenebilir pazar yaratılması tahmin ediliyor.
Daniel Chen liderliğindeki analistler, dijital dünyanın internet şirketlerinin ticari hizmetlerden yararlanmasına ve harcanan internet süresini potansiyel olarak ikiye katlanmasına yardımcı olabilir.” notunu düştü. Metaverse’deki ticari hizmetler ve yazılımlar için Çin’de 27 milyar dolarlık bir pazarın yaratılması tahmin ediliyor.
JPMorgan bunun teknoloji, medya ve telekom (TMT) ekosistemi üzerinde kayda değer bir etkisi olacağını söylüyor. Raporda, Tencent, NetEase, Bilibili, Sea, Krafton ve Bandai Namco’nun bu anlamda cazip görülen başlıca Çinli hisseler olduğunu kaydedildi.
JPMorgan’ın raporu geçtiğimi günlerde metaverse için yapılan 2030 tahmininin ardından geldi. Bu rapora göre metaverse 2030’da 697 milyar dolar değerinde bir işlem hacmine ulaşabilir.