ABD doları, yatırımcıların teknoloji hisselerindeki satış dalgası karşısında güvenli liman arayışına yönelmesi ve ABD Merkez Bankası’nın (Fed) yeni faiz artırımlarına hazırlanabileceği beklentileriyle yükselişini sürdürdü. Dolar endeksi 101,51 seviyesine çıkarak Mayıs 2025’ten bu yana en güçlü seviyesini gördü.
Küresel piyasalarda teknoloji ve yarı iletken şirketlerindeki düşüşlerin etkisiyle risk iştahı azalırken, yatırımcılar dolar ve tahvillere yöneldi. Fed yetkililerinin şahin açıklamaları da faiz artırımı beklentilerini güçlendirdi. Piyasalar, Temmuz ayında faiz artırımı ihtimalini yüzde 36, Eylül ayında ise yüzde 70’in üzerinde fiyatlıyor.
Euro 1,1363 dolar seviyesine gerileyerek yaklaşık bir yılın en düşük düzeylerine yaklaşırken, İngiliz sterlini de zayıf seyrini sürdürdü. Risk iştahına duyarlı Avustralya ve Yeni Zelanda dolarlarında da değer kayıpları görüldü.
ABD ile İran arasında nükleer program ve Hürmüz Boğazı’nın kontrolü gibi kritik konularda görüş ayrılıklarının sürmesi de güvenli liman talebini destekledi.
National Australia Bank’ın döviz stratejisi başkanı Ray Attrill, ABD dolarının hala tercih edilen güvenli liman para birimi olduğunu belirterek, “Açıkçası şu anda ivme doların lehine, ancak bence birçok şey zaten fiyatlara yansımış durumda” ifadelerini kullandı.
Attrill, doların buradan çok daha yükselebilmesi için, sadece teknoloji sektörünü değil, daha geniş kapsamlı bir risk algısı düzeltmesi veya piyasanın faiz artırımlarına ilişkin beklentilerini daha da artırması gerekeceğini sözlerine ekledi.