Yatırım yapmaya başla!

Türkiye’nin Oyun Yazılımı İhracatının 5 Yılda 10 Milyar Dolara Ulaşacağı Öngörülüyor

Türkiye’nin oyun yazılımı ihracat tutarının 500 milyon dolardan 1,1 milyar dolara çıktığı bildirilirken, önümüzdeki 5 yıl içinde 10 milyar dolarlık ihracatın gerçekleşeceği de beklenen gelişmeler arasında bulunuyor. İşte detaylar;
Türkiye’nin Oyun Yazılımı İhracatının 5 Yılda 10 Milyar Dolara Ulaşacağı Öngörülüyor

Monster Notebook Üst Yöneticisi (CEO) İlhan Yılmaz, yaptığı açıklamada Türkiye’nin oyun yazılımı sektöründeki ihracatının geçtiğimiz yıl 500 milyon dolardan 1,1 milyar dolara çıktığını bildirdi. “Önümüzdeki 5 yıl içinde ihracatın 10 milyar dolarlar seviyesinde olacağı söyleniyor.” şeklinde bir bilgilendirme yaptı. Dünya genelinde mobil oyun sektörünün 140 milyarlık dev bir bütçeye sahip olduğu bilininmekle birlikte, büyümenin süreceği geçtiğimiz aylarda gündeme gelmişti.

Monster bilgisayar olarak, marka tescili yaptıkları 2001 yılından bu yana Türkiye’den bir dünya markası çıkarmayı en büyük idealleri olarak belirlediklerini ifade eden Yılmaz, “Biz bilgisayar üreticisi bir marka değiliz. Biz oyun bilgisayarı, performans bilgisayarı üreticisiyiz. Oyun bilgisayarı bizim çok güçlü bir şekilde sahiplendiğimiz bir alan. Çok küçük yaşlardaki çocuklardan, 70 yaşındaki insanlara kadar herkes, oyun bilgisayarı dediğiniz de bizim markamızı bilir.” dedi.

Yılmaz, bulut tabanlı oyun sistemlerinin geleceğine yönelik değerlendirmeler yaparken, bulut teknolojisi ile oyun oynamanın oldukça önemli bir değişimin ilk adımı olduğunun altını çizdi.

Monster Notebook Üst Yöneticisi İlhan YılmazYalnızca oyun sektöründe değil, gelecek dönemlerde birçok alanda önemli değişimler olacağını kaydeden Yılmaz, sürücüsüz araçlar ve drone ile seyahat edebilme gibi yeniliklerin hayatımızı ciddi bir şekilde değiştireceğini söyledi. Bu değişimin özellikle 5G teknolojisi hayatımıza girdiğinde yaşanacağını belirtti.

Bunlarla birlikte önümüzdeki 5 yıl için bu sistemlerin istenilen seviyeye ulaşmasının Türkiye ve benzeri coğrafyalarda çok hızlı olamayacağını ve bir anda bu değişimin gerçekleşemeyeceğini düşündüklerini ekledi.

Yılmaz ardından, “5 yıllık süreç içerisinde biz de iş birliği yaptığımız markalarla birlikte oyuncuların markası olmaya devam edeceğiz. Bilgisayarlar zaman içerisinde form değiştirebilir. Bir gün bir kıyafet şeklinde form alan bir bilgisayar satıcısı olabiliriz ya da oyun platformunda bir bileşen olarak kullanılıyor olabiliriz ya da bir simülatörün içerisinde de kullanılıyor olabiliriz. Form değiştirse de güçlü bilgisayarlara olan ihtiyaç önümüzdeki yıllarda da devam edecektir.” diyerek görüşlerini paylaştı.

Türkiye’de 32 milyon civarında oyuncu olduğunu açıklayan Yılmaz, bu oyuncuların büyük çoğunluğunun mobil oyuncu olduğunu belirtti.

Oyuncuların Büyük Çoğunluğu Mobil OyuncuAçıklamalarını sürdüren Monster Notebook CEO’su Yılmaz, Türkiye’de oyun yazılımı üreten şirketlerin çok büyük bir hızla büyüdüğüne işaret etti. Bundan 2 yıl önce Türkiye’nin oyun yazılımındaki ihracatın 500 milyon dolar seviyesinde olduğunu hatırlatırken, geçen yıl bu rakamın 1,1 milyar dolar seviyelerine yükseldiğini açıkladı.

“Önümüzdeki 5 yıl içinde ihracatın 10 milyar dolarlar seviyesinde olacağı söyleniyor. Dolayısıyla bu çok hızlı büyüyen bir pazar. 32 milyonluk oyuncunun yaklaşık 4 buçuk milyonu bütün platformlarda oyun oynayan ‘hardcore’ diyebileceğimiz, oyunu hayatının bir parçası olarak gören kişiler.“ ifadelerini kaydederken bu kişileri hedeflediklerini dile getirdi.

Ücretsiz VİOP deneme hesabı açın ve 100.000 lira sanal para ile risk almadan nasıl yatırım yapacağınız öğrenin.



Doviz Yatırımı Doviz Yatırımı
#Ekonomi kategorisini keşfet

Daha fazla içerik yükle



SAT AL
Size daha iyi hizmet verebilmek için Yasal Mevzuat çerçevesinde, veri politikalarımızda belirtilen amaçlarla sınırlı olmak üzere çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgi ve izin iptali ile ilgili olarak Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Ayrıntılar
Onaylıyorum