Özyaşar Tel ve Galvanizleme Sanayi A.Ş., Malatya’nın Hekimhan ilçesinde kurduğu 9,41 MWp kurulu güce sahip Güneş Enerjisi Santrali (GES) yatırımını tamamlayarak işletmeye aldığını duyurdu.
Şirket tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre santral, 2026 yılı mayıs ayında toplam 1 milyon 11 bin 940 kWh elektrik enerjisi üretti. Bu üretim, şirketin Silivri’deki üretim tesislerinin aynı dönemdeki elektrik ihtiyacının yaklaşık yüzde 78’ini karşılarken, 1.260 ton karbon emisyonunun atmosfere salınmasının önüne geçti.
Özyaşar Tel ayrıca grup şirketleri bünyesinde yürütülen diğer GES yatırımlarında da kurulum çalışmalarının tamamlandığını bildirdi. Çokyaşar Halat tarafından gerçekleştirilen 2,27 MWp ve Çokyaşar Tel tarafından gerçekleştirilen 3,12 MWp kurulu güce sahip santrallerin Temmuz 2026 itibarıyla elektrik üretimine başlaması planlanıyor.
Şirket, tüm GES yatırımlarının devreye girmesiyle birlikte enerji maliyetlerinde anlamlı düşüş sağlanmasını, dışa bağımlılığın azaltılmasını ve operasyonel kârlılığın desteklenmesini hedefliyor.
Açıklamada, yatırımların karbon ayak izinin azaltılmasına katkı sağlayacağı ve Avrupa Birliği’nin Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (CBAM) kapsamında rekabet avantajı yaratmasının beklendiği ifade edildi.