Paratic İçerik Arama
Yatırım yapmaya başla!

Dünyada Mobil Oyun Sektörü 140 Milyar Dolar Seviyelerine Yükseldi, Büyüme Sürecek

Son zamanlarda gittikçe arttığına şahit olduğumuz mobil oyun sektörü, dünya genelinde 140 milyar dolara çıktı. Bununla birlikte geçtiğimiz yıl ülkemizde mobil oyunlara 250 milyon dolarlık para harcandı.

İstanbul Teknik Üniversitesi Oyun Tasarlama ve Geliştirme Kulübü tarafından organize edilen “Oyun Geliştirme Günleri”ne Netmarble Türkiye Business Analysti Ezgi Temir de katıldı. Temir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’de dijital oyun geliştirmek amaçlı birçok atılım olduğunu vurguladı.

Netmarble Türkiye Business Analysti Ezgi Temir tarafından yapılan açıklamada, dünya genelinde mobil oyun sektörünün 140 milyar dolara kadar çıktığı ve bu büyümenin devam edeceği öğrenildi.

Ezgi Temir ayrıca, “Türkiye’de 250’yi geçkin stüdyo var. Bu stüdyolarda oturup dijital oyun yapıyorlar. Son zamanlarda oyun geliştirmeye dönük Bilgi Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nin sunmuş olduğu akademik programlar var. Biz Türkiye’nin dijital oyun sektöründe önemli bir potansiyeli olduğunu düşünüyoruz.” dedi.

Temir, ülkemizde mobilde en fazla okey ve tavla gibi oyunların tercih edildiğini açıkladı. Bunların dışında dünyanın geri kalanında strateji oyunlarının ve casual olarak bilinenlerin yoğun ilgi gördüğünü bildirdi.

Dünyanın Geri Kalanında Strateji Oyunlarının ve Casual Olarak Bilinenlerin Yoğun İlgi Gördüğünü BildirdiAnalist Ezgi Temir, konuyla ilgili konuşmasını sürdürürken, özellikle halk arasında şeker patlatma gibi isimlerle anılan bu tarz oyunların hem çok fazla zaman almadığını hem de gün içinde anında oynanıp kapatılabildiği için çokça tercih edildiğini söyledi. Temir bunların yanı sıra, dünyada mobil oyun sektörünün 140 milyar dolara yükselmiş dev bir bütçeye sahip olduğuna dikkat çekti.

“Herkesin bildiği gibi sektörün en büyük oyuncuları Kore ve Çin gibi Asya ülkeleri. Türkiye geçtiğimiz yıl mobil oyunlara 250 milyon dolar para harcadı. Bu da gösteriyor ki biz oyun oynamayı seven, oyunla vakit geçirmeyi seven bir kimliğe sahibiz.” şeklinde düşüncelerini aktardı.

Ezgi Temir, oyunların eğitim alanında da aktif olarak kullanıldığına vurgu yaptı.

Oyunların Eğitim Alanında da Aktif Olarak Kullanıldığına Vurgu yaptıKonuyla ilgili olarak, eğitici oyunlar üzerine KOD Ödülleri adı altında yürüttükleri çalışmalar ile temel hedeflerinin okullardaki ders anlatımından sonra, işlenen konuların oyunlarla pekiştirilmesi olduğunu açıkladı.

Yaptığı açıklamaya çoğu gelişmiş ülkede bunun örneklerinin yaşandığını da ekleyen Temir, gelecekte hedeflerinin yalnızca ders esnasında değil, anlatma ve öğrenme aşamasında da dijital oyunlardan yararlanmak olduğunu açıkladı. Tüm bunlarla birlikte geçtiğimiz günlerde ABD genelinde yapılan bir araştırma sonucu, 164 milyondan fazla kişinin mobil oyunlara ilgisinin olduğu ortaya çıkmıştı. Bununla birlikte mobil oyunlar tüm pazarın %65’ini ele geçirmişti.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın.

Doviz Yatırımı Doviz Yatırımı
#Haber kategorisini keşfet

Daha fazla içerik yükle