Oyun Tarihindeki En Pahalı 10 Hata


100 paylaşım
  Merve Tanrıkulu

Video oyunu, çağımızın en büyük eğlencelerindendir. Hatta bazıları tarafından kullanım şekli eğlencenin çok daha ötesinde. Bu sektörün müptelalarının harcadığı paralar akıl almaz türden olabiliyor. Oyun tasarlayıcıları da bu ilginin farkındadır. Bu sebeple geniş oyuncu kitlelerini kendilerine çekebilmek için oldukça çaba sarf edebiliyorlar. Tasarlama işlemi, bir ekip işi fakat bazen küçük aksilikler yaşanabiliyor. Çoğu sektörde olduğu gibi bu sektörde de hatalar olabiliyor.

Video oyun endüstrisinde, hata örneklerini çoğaltabilmemiz mümkün. Fakat bazı hatalar oyun tasarlayıcılarına ağır maliyetlerle geri döndüğünden diğer küçük hatalardan farklı tutulur. Programlardaki hatalar ve sorunlar konsol sorunlarına neden olabilir ve diğer donanım parçalarını da içerebilir. Bu hataların nispeten küçük olması, çok fazla söylentiye neden olmaz. Ancak birkaç istisnalar vardır. Bu hatalar sadece yanlış hesaplamalardan kaynaklanmaz ve maliyeti ağır olur. Sizler için hazırladığımız listede en pahalı hataları bulacaksınız.

İşte karşınızda, oyun tarihindeki en pahalı 10 hata

10 Def Jam Rapstar

Def Jam RapstarDef Jam Rapstar, puan kazandıran, müzik ile eş zaman içinde doğru sözlerin söylenmesini içeren bir müzik oyunudur. Bu sürüm bir olumsuz tepki ile karşı karşıya geldi. Fakat yine de kopya makul sayıda sattı. Asıl sorun geliştirici Terminal Reality’nin başlıktaki müziğin tümünü oyun için doğru olarak sabitlememesinden kaynaklanıyordu. EMI şirkete, 8 milyon dolarlık dava açtı. Daha sonra, İl Milli Bankası da Def Jam Rapstar’a kopya üretmek ve dağıtmaktan dolayı dolandırıcılık iddiasıyla, 8.9 milyon dolar tazminat davası açtı.

9 Virtual Boy (Sanal Adam)

Virtual Boy (Sanal Adam)Nintendo Virtual Boy ilk çıktığında, oldukça başarılı bir video oyunu yayıncısı ve üreticisi oldu. Ardından şirket, 1995 yılında Virtual Boy’u piyasaya sürdüğü zaman büyük bir sürpriz ile karşılaştı. Konsol, 3D grafikleri görüntüleme özelliğiyle, sanal gerçeklik kulağı olarak tanıtılıyordu. Fakat başlangıçta amaçlanan plan işe yaramadı. Ayrıca konsol taşınabilir değildi, bu yüzden Gameboy’da da aynı sorunla karşılaşıldı. Oyunun satışı, 1 yıldan az bir zamanda tamamen durdu. Konsol 1 milyon civarında satabildi. Geliştirme ve araştırma büyük ölçüde boşa gitti.

8 APB – All Points Bulletin

APB - All Points BulletinAPB, oyuncular arkadaş grupları ile oynarken, Grand Theft Auto ve Crackdown gibi online oyunlarda, bir arada olmaları gerektiğini düşünüyordu. APB açısından, All Points Bulletin’in gelişim dönemi uzun sürdü ve başlık üzerinde çalışan bir stüdyo oluşturmak için 100 milyon dolardan fazla harcadı. Realtime Worlds’un, beta test geribildirimini görmezden gelmesi büyük bir hataya neden oldu. Oyun var olan hatalardan fazla ilgi görmedi ve birçok emek boşa gitti.

7 Too Human

Too HumanSilikon Knight’ın Too Human, 10 yıldan fazladır gelişen bir aksiyon oyunudur. Şirket, Nintendo Game Cube için oyun tasarlamaya başlamadan önce, PlayStation için yapılmış 4 disk oyunu üretti. Bu durum üzerine Knight’s, Epic Games’e 4 milyon dolar tazminat ödedi. Şirket oyun geliştirme maliyeti ve davayı kaybetmesiyle yaklaşık 60 milyon dolar zarar etti. Ardından Silikon Knights’in fonları bitti ve resmi olarak 2014 yılında iflas etti.

6 PlayStation Network Hack

PlayStation Network HackSony, 2011 yılında tarihin en büyük veri ihlallerinden biri olan 70 milyondan fazla bilginin hesabından çalınmasına neden oldu. Şirket, zayıf güvenlik ve veri ihlallerinden dolayı dünyanın çeşitli hükümetleri tarafından para cezasına çarptırıldı. Daha sonra Sony, toplam 170 milyon dolarlık tazminat ödediğini açıkladı. Şirket ayrıca, ücretsiz üyelik ve kimlik dolandırıcılığı koruması ile PlayStation 3 kullanıcılarını telafi etmek zorunda kalmıştır.

5 THQ’s uDraw

THQ’s uDrawTHQ, uDraw ve Wii’ye eşlik eden tableti piyasaya sürdüğünde, zaten bazı finansal zorluklar yaşıyordu. Bu platformlarda Nintendo Wii çok farklı demografiye sahip olmasına rağmen, yayıncı kuruluş sonra Xbox 360 ve PlayStation 3 üzerinde yayınlamaya karar verdi. Şirket, tablet ve ilgili yazılıma büyük ilgi öngörüsüyle, çok sayıda birim üretti. Sonuçta, 14 milyon satılmayan ürün ellerinde kalmıştı. Bu durum, şirketin başlangıçta tahmin ettiğinden 100 milyon dolar daha az kazandığı anlamına geliyordu.

4 Myth II – Soulblighter

Myth II - SoulblighterBungie, Halo üzerinde çalışmaya başlamadan ve Microsoft tarafından satın alınmadan önce, stüdyo Mit II olarak adlandırılan gerçek zamanlı taktik oyunu olan Soulblighter’ı yayımladı. Oyunun olumlu eleştiriler alacağı ve müşteriler tarafından çok beğeneceği beklenirken, tam tersi oldu. Oyun mağaza raflarında yerini aldıktan sonra, kullanıcılardan birisi çok özel bir durum keşfetti. Eğer oyun bilgisayara kurulup kaldırılırsa, sabit diskteki tüm içerik silinebiliyordu. Geliştirici, bu yüzden her bir satılan oyunun kopyasını geri çağırmak zorunda kaldı.

3 Nintendo’nun Philips’i Sony’e Tercih Etmesi

Nintendo'nun Philips'i Sony'e Tercih EtmesiNintendo ve Sony, yeni disk tabanlı teknolojinin dahil olduğu SNES için bir eklenti oluşturmaya karar vererek bir araya gelmişlerdi. Daha sonra Nintendo, yeni donanım bayilikleri üzerinde daha fazla kontrol sağlayacağı düşüncesiyle Philips ile ittifak kurma kararı aldı. Sonunda bu eklenti tamamen iptal edildi. Onun yerine Nintendo sadece en büyük serisinin bazıları olan CD-1 tabanlı oyunlara izin verdi. Bu durumun sonucunda, Philips oyun endüstrisini tamamen bıraktı.

2 E.T. the Extra – Terrestrial

E.T. the Extra - TerrestrialE.T. video oyunu hataları nedeniyle belki de oyun tarihinin en ünlü başlıklarından biridir. Video oyunu, milyonlarca müşteri tarafından iade edilerek, ticari bir başarısızlık olduğunu sonuna kadar kanıtladı.
Oyun, atari haklarının telifini satın almak için 25 milyon dolar ödemişti. Bununla birlikte şirket, geliştirme ve üretim maliyetleriyle toplamda 100 milyon dolar kaybetti.

1 Red Ring of Death

Red Ring of DeathXbox 360, PlayStation 3 ile olan rekabetinde başarı elde edebilmesine rağmen, teknik sorunlarla ilgili milyonlarca müşteriden şikayet alıyordu. Çizik diskler ve genel arızalar gibi şikayetler oldukça sık duyuluyordu. Ama en büyük sorun, Red Ring of Death’in oyunda konsolları çalıştırmayı durdurmasıydı. Microsoft sorunlara yanıt olarak,1 yıl olan garantiyi 3 yıla uzatmayı kabul etti. Şirket, 2007 yılında gazetecilerle yaptığı bir konferans sırada, teknik sorunlar ve uzatılmış garantilerle beraber toplam zararın tam 1 milyar dolar olduğunu açıkladı.

Tetrisleri hatırlayanlarınız var mı? Hani şu avucumuzun içindeki şirin küçük ama bir o kadar da eğlenceli olan oyundan bahsediyorum. O teknolojinin buralara geldiğine inanmak gerçekten zor. Ufak tefek hatalar olsa da ilerleyen dönemler bizlere daha nasıl sürprizler sunacak bilinmez. Bilinen tek gerçek oyun teknolojisinin sınırları zorlayacak derece gelişim içerisinde olduğudur, haksız mıyım? Oyunun en heyecanlı ve zorlu bölümlerinden birini geçmek üzereyken bir bugla karşılaştınız! Tepkiniz bu oyun şirketlerinin ödediği bedel kadar büyük olur muydu?

Habere Kim Ne Dedi?

0       0

Yorumları görmek için ;

Giriş yap!



Facebook'ta Paratic :

Benzer yazılar